Framgångsriks arbete med researrangörer 

Ibland känns det som en komplicerad och okänd värld att ge sig in i samarbeten med researrangörer. Men, så behöver inte vara fallet. Redan efter sina åtta första månader på Destination Småland får Thereze skörda resultatet av goda samarbeten med företagen i länet och internationella arrangörer.

På kort tid har vi tillsammans utvecklat nya paket för ett antal utländska researrangörer som redan nu rullas ut för försäljning. 

Dessa kan röra sig om samarbeten mellan arrangör och företag eller exempel där arrangören väljer att rekommendera besöksmål och aktiviteter för att höja attraktionskraften för en plats och resa. (Helt gratis internationell marknadsföring med andra ord!)

Resultatet finns just nu tillgängligt hos följande arrangörer som syns på bilden. Bra jobbat och stort lycka till alla som nu marknadsförs och säljs av några av de största toppnamnen inom arrangörsledet. I dessa kataloger hittas bla #Växjö, #Glasriket, #DestinationKosta, #SkrufsGlasbruk #IKEAMuseum, #HusebyBruk, #GrönåsensÄlgpark och #SmålandsKafferosteri.

annonssamarbete för synlighet i nederländerna

Det är oftast i maj som många holländare bokar sina kommande semestrar då de just fått sina semesterersättningar. För att se till att Småland syns när man funderar på var man vill åka så har vi, tillsammans med Visit Sweden Nederländerna, lanserat en annons i Nederländernas näst största dagstidning ’Algemeen Dagblad’. 

I annonsen presenteras en rundresa där glas- och möbelriket lyfts samt Växjö som grön stad med nära tillgång till kulinariska upplevelser, museum och naturreservat. 

Resan är ett resultat av vårt samarbete med researrangören De Jong Intra, en holländsk arrangör med fokus på Skandinavien, och deras samarbeten med flera företag i Kronoberg. 

Vill du läsa mer om resan; se här

Vill du veta mer om hur vi arbetar med researrangörer, kontakta Thereze.Linden@destinationsmaland.se

Nyhetsarkiv

Länkar

Senaste nyheter