Vi bjuder in till seminarium: Online Reputation Management 8 november

Har du kontroll över ditt rykte online? Vet du hur du bäst hanterar en dålig recension? Gör du rätt insatser på Tripadvisor? Finns och syns du på HolidayCheck?

att synas är att finnas

Man brukar säga att Google numer är både ditt nya visitkort, hemsida och PR-agent? Men det betyder ju inte att du inte kan vara med att styra innehållet och hantera vad som sägs och skrivs om just din verksamhet. 
 
De riktigt stora företagen inser betydelsen av sitt rykte online och lägger enorma resurser på arbetet med Online Reputation Management (ORM). Men vad är nödvändigt för just din verksamhet? Vi vill ge dig verktygen att för att öka och hantera din synlighet online. 

öka din synlighet i tyskland

Att använda digitala verktyg är idag det snabbaste sättet att nå internationella besökare. Tyskarna är Europamästare på att resa och skapar drygt 100 miljoner internationella gästnätter varje år, men idag resulterar endast en bråkdel i Sveriges gästnätter. Då Tyskland redan är Smålands största och viktigaste utlandsmarknad finns här en enorm potential! 
 
En viktig kanal för den semesterplanerandes tysken är HolidayCheck (www.holidaycheck.de). Upp till 25 miljoner tysktalande besöker HolidayCheck varje månad. För att du inte ska gå miste om denna viktiga kanal har vi bjudit in turistexperterna, föreläsarna och författarna Holger Sigmund och Alexander Fritsch från TourismusPartner. Tillsammans har de över 30 års erfarenhet av turistbranschen och 600 seminarier i över 20 länder med 99% kundnöjdhet. 

praktiskt seminarium 8 november

Under seminariet kommer vi besvara frågor och hantera ämnen som:

-      Hur ökar vi antalet bokningar genom att arbeta strategiskt med Online Reputation Management?
-      Hur använder framgångsrika boendeanläggningar ’ratings & reviews’?
-      Metoder & tips på hur vi motiverar gäster att lämna online ’reviews’. 
-      Hur hanterar man felaktig/orättvis feedback?
-      Hur skriver man det perfekta svaret?
-      Hur hanterar man feedback på andra språk?
-      Psykologin bakom konsumenters drivkraft att lämna recensioner.

Vi avslutar även dagen med en praktisk genomgång av Tripadvisor och HolidayCheck, med demo och möjlighet att skapa eller arbeta med ditt egna konto – för de som är intresserade.

Sagt om seminariet

"In the seminar we learned to take online feedback seriously and to respond to it in a professional manner. We have significantly increased our direct booking share: Today, about 70% of our guests book us thanks to TripAdvisor & Co."
-       Roberto Arganese, Gili Lankanfushi Maldives

"The seminar was extremely practical and the day flew by." 
-       Stefanie Lemcke, Tourism Organisation Rügen, Germany
 

 
Vi hoppas att vi ses där! 
Anmäl dig via denna länk.

Ladda ned programmet här:

läs mer

Vill du veta mer om betydelsen av Online Reputation Management och några av de viktigaste kanalerna? Se här! (länk till ny sida på destinationsmaland.se)

För frågor kring seminariet, kontakta Thereze Lindén:
thereze.linden@destinationsmaland.se 0470-733271

Nyhetsarkiv

Länkar

-

Senaste nyheter