Journalister i tiden finns på instagram

Att ta emot utländska journalister för att få bra PR jobbar vi mycket med på Destination Småland. Nu satsar vi på de som har resebloggar och instagramkonton med många följare och stor genomslagskraft. Detta i samråd med VisitSwedens PR Managers på prioriterade marknader. 

Man bedömer att den här typen av "reportage" ger en större effekt på sikt. Läsare ser avsändaren som någon att lita på. De delar med sig av egna resor i stället för att skriva om resmålet. Journalister  kommer från Tyskland, Danmark och Nederländerna.

@wesinthewild från nederländerna

Från Wesleys kanottur i Skottland #scotland # riverbeauty
Från Wesleys kanottur i Skottland #scotland # riverbeauty

Just nu lägger vi program för Wesley Glasmacher från Nederländerna med bloggen https://wesinthewild.com/. Själv kallar han sig Instagram Travelblogger och är också duktig fotograf. Instagramkonto @wesinthewild Snapchat /// wesinthewild. Han har 75 000 följare på instagram från hela världen och han förmedlar mycket naturbilder. Vi väljer #hashtags, d.v.s. sökbara namn som representerar destinationen. T.ex. #småland #visitsmåland #glasriket.

@nicksch och @jaaperkelens hösten 2015

Nick och Jaap reste med flyg från Weeze/Düsseldorf och syftet var också att marknadsföra Småland som en destination som man lätt når på 1,5 timma från tättbefolkade Tyskland och Nederländerna.

Klicka på bilderna så visas de i större format.

Nyhetsarkiv

Länkar

-

Senaste nyheter